* Ezoic* EPMV -kaavio - Opi optimoimaan sivustosi tulot

* Ezoic* EPMV -kaavio - Opi optimoimaan sivustosi tulot

Verkkojulkaisijana, jolla on , ilmoittautui *ezoic *: n kanssa rahaksi verkkosivustosi, mietit todennäköisesti sivustosi suorituskykyä. Perustuen verkkosivustollesi Ezoic EPMV -kaavioon, mietit, kuinka voit optimoida mainostulot edelleen. No, tämä artikkeli auttaa sinua selittämään tarkemmin Ezoic EPMV -kaaviosta ja siitä, kuinka voit edelleen optimoida sivustosi maksimaalisen mainosten tulojen saavuttamiseksi.

Mikä on EPMV

EPMV tarkoittaa tuloja tuhansia kävijöitä kohti. Yksinkertaisesti sanottuna, EPMV näyttää kuinka paljon mainostuloja ansaitset tuhansia kävijöitä koko verkkosivustollasi. Se ei ole tietyn sivun tai mainosyksikön mittaus.

Miksi CPC- ja CPM -hinnat eivät riitä kustantajille

Kustantajana olet todennäköisesti kuullut CPC: stä ja CPM: stä, jotka mainostavat hinnoitteluyksiköitä, jotka mainostajat maksavat mainosverkon, ja puolestaan ​​maksavat sinulle. CPC tarkoittaa kustannuksia napsautukselta ja CPM tarkoittaa kustannuksia tuhansia näyttökertoja verkkosivustollasi näkyville mainoksille. Kustantajana pelkästään mainosten hintojen tunteminen ei kuitenkaan riitä, koska mittarit ovat hyödyllisempiä mainostajalle kuin kustantaja.

Verkkosivustosi yhdellä sivulla sinulla on todennäköisesti enemmän kuin yksi mainos. Todennäköisemmin se on kolme tai enemmän mainosta, jotka on esitetty sivua kohti. Joten esimerkiksi jokaisesta tuhannesta kävijästä, jotka vierailevat kyseisellä sivulla, he olisivat katsoneet kolme mainosta.

Kuinka laskea Ezoic EPMV

Jos yhden mainoksen arvo on 0,05 dollaria CPM, 3 mainosta sivulla, tämä merkitsisi 0,15 dollaria ECPM (efektiiviset CPMS) 3 mainokselle, jotka on esitetty sivua kohden tuhatta kävijää kohti.

Riittää, kun sanotaan 10 000 kävijälle, kustantajan liikevaihto olisi silloin 10 000 x 0,15 dollaria = 1 500 dollaria?

Se ei ole täydellinen kuva kustantajan laskemiseksi heidän verkkosivustojensa tuloistaan. Tämä johtuu siitä, että vierailijat voivat tarkastella enemmän kuin yhdellä sivulla. Jotkut vierailijat voivat käydä 2 tai 3 sivua yhdessä istunnossa.

Joten jos 50% 10 000 kävijästä käy 3 sivua istuntoa kohden, tulot olisivat 5000 kävijää x 3 sivua x 0,15 dollaria = 2 250 dollaria

Lisää tämä jäljellä oleviin 50%: iin kävijöistä, jotka vierailevat vain yhdellä sivulla istuntoa kohti, mikä olisi 5000 kävijää x 1 sivu x 0,15 dollaria = 750 dollaria.

Joten mainosten kokonaistulot olisivat 2,250 dollaria+750 dollaria = 3 000 dollaria kokonaistuotot. 3000 dollarin mainostulot jaetaan nyt 1 000 kävijällä, mikä tekee EPMV: stä 3 dollaria tuhannesta käyntistä. Tämä tarkoittaa tehokkaasti ansaitset 3 dollaria tuhatta kävijöitä kohti.

Vastakohtana vain ECPM: n käyttämiseen, joka olisi vain 0,15 dollaria ECPM.

Siksi EPMV -menetelmän käyttäminen tarkoittaa, että AD -tuotot heijastuvat paremmin kuin vain CPM -menetelmän käyttäminen.

EPMV: n edut

Hyödyt ovat parempia käyttökokemuksia ja korkeammat sivut. Anna minun selittää edelleen.

Kustantajana, jos olisit käyttänyt vain metristä ECPM: ää, haluaisit korottaa ECPM -korkoa . Kuinka voit tehdä sen? Laittamalla lisää mainoksia sivua kohti. On hyvin tiedossa, että verkkosivustolla olevat mainokset voivat vaikuttaa käyttökokemukseen. Yksinkertaisesti sanottuna se vähentäisi heidän nautintoaan vierailusta verkkosivustollasi. Useimmiten he jättävät verkkosivustosi heti vieraillessaan yhdellä sivulla.

Sitä vastoin, jos perustat päätöksesi EPMV: hen, haluat kävijöiden käyvän niin monella sivulla istuntoa kohti. Tätä varten haluat parantaa käyttäjäkokemusta, joka muun muassa tarkoittaa, että et halua olla liian monta mainosta sivua kohden. Sen sijaan kannustat kävijöitäsi napsauttamaan sivusi sisäisiä linkkejä.

Kun kävijät käyvät monilla sivuilla istuntoa kohti, se vähentäisi poistumisprosenttia, joka lasketaan Google Analyticsissa. Pienempi pomppiprosentti (67%tai vähemmän) on hyvä SEO , koska Googlelle on hyvä indikaattori sijoittaa sivusi korkeammalle, koska Google on luetellut käyttökokemuksen yhdeksi heidän sivunsa komponenteista.

Joten nyt ymmärrät EPMV: n ja miksi sillä on merkitystä, siirrytään Ezoic EPMV -kaavion aiheeseen.

Mikä on Ezoic EPMV -kaavio

* Ezoic* on erittäin läpinäkyvä hinnoittelussaan kustantajille sen* ezoic* EPMV -kaaviolla. Jopa Google AdSense: lla ei ole samaa läpinäkyvyyttä. * Ezoic* julkaisee online -mainosten tuloindeksin, joka näyttää historiallisen kaavion päivittäisistä mainoshinnoista, jotka ovat peräisin vuodesta 2017. Yhdysvaltain kaavio on laajalti saatavana kaikille vierailijoille, kun taas sinun on kirjauduttava olemaan* ezoic* -käyttäjä, jota voit nähdä kaaviot muille maille.

*Ezoic *EPMV -kaavio on rakennettu ja omistama *ezoic *, koska *ezoic *on teknologiaalusta, joka on Google -sertifioitu kustantamo. Kaavion tarkoituksena on antaa verkkojulkaisijoille mahdollisuuden optimoida verkkosivustonsa ansaitaksesi lisää mainontatuloja. Ezoic: lla on kuitenkin tällä hetkellä vain seuraavat maat indeksissä: Yhdysvalloissa, Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Ranskassa, Saksassa ja Intiassa.

EPMV sijaintia kohti

Kaikki verkkosivustojen kävijät eivät ole tasa -arvoisia. Verkkosivustosi yleisön maan sijainti on merkitystä. Tier-1-maiden vierailijoilla on usein korkeampi EPMC ja ECPM, jotka voidaan nähdä Ezoic EPMV -kaaviosta. Tämä johtuu siitä, että mitä enemmän mainostajat maksavat, sitä enemmän kustantajat saavat mainostuloja. Korkeamman tulotason maiden mainostajat maksavat enemmän kuin pienituloisissa maissa, ja korkeamman tulotason maiden mainostajat haluaisivat mainostaa pääasiassa omaa maitaan. Joten kunkin korkean tulotason maiden vierailijat näkevät mainoksensa, jotka ovat merkityksellisempiä kävijöille ja mainostajille.

Jopa näiden tason 1 maissa joillakin maissa on korkeammat hinnat. Tyypillisesti Yhdysvalloissa on korkeampi mainosaste kuin Yhdistyneessä kuningaskunnassa ja muissa Euroopan maissa. Joten tietäminen, mistä kävijöidesi tulevat, on tärkeää tietoa EPMV: n määrittämiseksi.

Tämän jälkeen näyttää kuitenkin siltä, ​​että Yhdysvaltain verkkomainontaprosentit ovat laskeneet vuonna 2020 COVID: n aikana edelliseen vuoteen 2019 verrattuna. Tämä tarkoittaa myös, että tietyn Euroopan maiden mainosaste on korkeampi kuin Yhdysvallat COVID: n aikana.

* Ezoic* on selittänyt, että tämä johtuu live -urheilutapahtuman pudotuksesta Covidin aikana, vaikka verkkokauppa on noussut nopeasti samalla ajanjaksolla. Voidaan päätellä, että live -urheilutapahtumien mainostajat maksavat korkeat mainoshinnat.

EPMV kävijää kohti

EPMV kävijää kohti voi myös muuttaa ja vaihdella. Lukuisat tekijät voivat vaikuttaa EPMV: hen. Ne voidaan jakaa edelleen kahteen pääluokkaan:

Kustantajan hallinnan ulkopuolella olevat tekijät

Tekijät kustantajan hallinnassa

Kustantajan hallinnan ulkopuolella olevat tekijät

1) Kausi tai kuukausi, joka vaikuttaa Ezoic EPMV -kaavioon

Mainontateollisuudella on yleensä korkein budjetti vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä lokakuusta joulukuuhun ja vuoden alhaisin budjetti vuoden ensimmäisen vuosineljänneksen aikana tammikuusta maaliskuuhun. Verkkomainontateollisuus ei ole erilainen ja noudattaa samaa mainoskulutusmallia. Tämä johtuu korkeammista kuluttajien menoista vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä, kuten marraskuun musta perjantai ja jouluostokset joulukuun aikana.

Joten selvittääksesi, onko EPMV vähentynyt vai kasvanut sen sijaan, että vertaisit sitä edelliseen kuukauteen, sinun on verrattava sitä edellisen vuoden samaan kuukauteen.

2) Vierailijan laitetyyppi impacting your Ezoic EPMV Chart

IPhone tunnetaan hyvin prioriteettistaan ​​tietosuojalle. Joten on mahdollista, että verkkosivustollasi käyvät käyttäjät iPhonessa aiheuttaa sinulle pienemmän EPMV: n, koska he eivät todennäköisesti näe henkilökohtaisia ​​mainoksia. Jokaisen vierailijan henkilökohtaiset mainokset lisäävät kustantajan tuloja, koska vierailija on todennäköisemmin kiinnostunut ja napsauta esitettyä mainoksia.

3) Vierailijoiden liikenteen lähde vaikuttaa Ezoic EPMV -kaavioon

Voivatko kävijät? Sosiaalisen median liikenteen palautumisprosentit ovat korkeammat kuin hakukoneista.

Tämä ero palaa käyttäjien tarkoitukseen. Tyypillisesti hakukoneiden, kuten Google tai Bing, kävijät löysivät verkkosivustosi ratkaisemaan ongelman tai löytämään tarvitsemansa tiedot. Siksi he pysyvät pidempään ja voivat olla korkeammat sivut istuntoa kohti. Sitä vastoin sosiaalisen median vierailijat ovat viihdyttäviä tai heillä ei ole erityistä tarvetta heidän vierailulleen, ja heidän sosiaalisen median käyttäjäkokemuksensa keskeytetään vierailun kanssa sivustollesi. Siten vierailija jättää verkkosivustosi aikaisemmin.

4) Vierailijoiden käyttämä selain

Selaimen tyypillä on myös vaikutus EPMV: hen. Safari -selain iOS -alustalla vähentää mainosten vaikutusta, koska Safari -käyttäjät voivat muuttaa asetuksiaan estämään ponnahdusikkunat. Toinen vähemmän suosittu selain, Opera, estää mainokset automaattisesti.

5) Vierailijan tarkoitus

Mikä on vierailijan tarkoitus? Onko se ongelman ratkaiseminen tai tiedon selvittäminen. Sisällöstä, johon he laskeutuvat, tämä vaikuttaa EPMV: hen.

6) Olipa kyseessä palauttava vai uusi vierailija

Palaava vierailija napsauttaa todennäköisemmin ylimääräistä sivua ja hänellä on korkeammat sivut istuntoa kohti verrattuna uuteen vierailijaan.

7) Vierailijayhteys (Wi-Fi vs. Mobiilitiedot)

WiFi -yhteyden vierailija pysyy todennäköisimmin pidempään tai on korkeammat sivunäkymät kuin mobiilidata.

8) Vierailun päiväaika (työaikoina tai myöhemmin illalla)

Verkkosivustosi kapeasta riippuen, päiväaika, jolloin kävijä saapuu verkkosivustollesi, vaikuttaa myös EPMV: hen.

Tekijät kustantajan hallinnassa

9) Sisältö- ja sisällön kapealla (Uutiset vs. ohjetiedot artikkelit)

* Ezoic* on havainnut, että tietyntyyppiset sisällöt toimivat paremmin EPMV: n suhteen. Tiedotussisältö (ohje artikkelit) toimii paremmin kuin uutissisältö.

Perustuu *ezoic *: n tapaustutkimukseen kahdesta samanlaisesta, kasvavasta verkkosivustosta, joilla on samanlainen verkkotunnus- ja verkkoliikenne, yksi verkkosivusto toimii paljon paremmin kuin toinen verkkosivusto, joka perustuu heidän EPMV: nsä perusteella. Vaikka heidän kävijäliikenne on samanlainen, yksi verkkosivusto esiintyy paljon korkeammalla EPMV: llä kuin toinen. Joten mikä on syy tähän?

* Ezoic* havaitsi, että verkkosivustolla, jolla on korkeampi EPMV, niiden liikenne menee pääasiassa ohjeiden informaatio-aiheisiin, kun taas toisella verkkosivustolla on pääasiassa liikenne, joka menee uutisosaan.

Toisen verkkosivuston EPMV: n parantamiseksi Ezoic ehdottaa, että toinen verkkosivusto lisää informaatiota sisältöä saadakseen enemmän liikennettä heidän informaatioosastoonsa.

10) AD -sijoitus, mainosmuodot. mainostiheys ja mainoskoko

Mainosten sijoittelu on sijoittamalla mainokset: otsikkoon, otsikon alapuolelle, sivun, sivupalkin tai alatunnisteen yläpuolelle. Pääalueet ovat yllä oleva otsikko, ja otsikon alapuolella, jotka tunnetaan ylemmän tason osana. Tämä johtuu siitä, että kaikki vierailijat eivät lue tai vieritä sivun alaosaan ja katso kaikkia mainoksia.

Mainosmuodot vaikuttavat myös * ezoiciin * EPMV -kaavioon: näyttömainokset, alkuperäiset mainokset, tahmeat sivupalkkimainokset, ankkurimainokset, sisäiset mainokset ja vinjetti -mainokset. Kustantajaa kehotetaan parhaiten testaamaan erilaisia ​​mainosmuotoja ja AD -sijoituksia optimaalisimpien tulosten löytämiseksi.

Mainostiheys viittaa siihen, kuinka monta mainosta sivua kohden. Aivan kuten selitimme aikaisemmin, liian monet mainokset sivua kohden vähentää käyttökokemusta ja saa käyttäjän pomppimaan (poistu verkkosivustolta) jo varhain. Tämä on toinen asetus, jonka kustantajan tulisi testata.

Mainoskoko viittaa mainosten kokoon. Vaikka suurin osa mainoksista reagoi matkapuhelimeen, mainokset vaikuttavat myös Ezoic EPMV -kaavioon.

11) Vierailijasi sitoutuminen

Vierailijoiden sitoutumismittari esitetään tyypillisesti istuntoa kohti ja verkkosivustolla istuntoa kohti käytetyn sivun näkymien perusteella. On helppoa sanoa, että jos kävijät pysyvät sivustollasi vain muutaman sekunnin ajan ennen lähtöä, verkkosivustolla on alhainen sitoutuminen. Pidempi aika istuntoa kohti tarkoittaa, että he näkevät enemmän mainoksia verkkosivustollasi.

Kustantajana sinulla ei ole suoraa hallintaa vierailijoiden sitoutumisesta. Käyttämällä Ezoic data Analytics -alustaa voit kuitenkin määrittää, mitkä sisältösivut ovat korkeammat vierailijoiden sitoutumisen. Analysoimalla, mitkä tekijät vaikuttavat tietyille sivuille, joilla on korkeampi sitoutuminen, voit sitten kopioida prosessin uuden erittäin kiinnostavan sisältösivun luomiseksi.

Ovatko navigointilinkit selkeät? Voivatko vierailijat etsiä lisätuotteita luettavaksi otsikkovalikon perusteella? Onko sinisiä linkkejä, jotka vierailijat voivat nähdä? Vaikka tämä saattaa tuntua järkevältä, jotkut verkkosivustot käyttävät teemoja, joissa ei ole sinisiä linkkejä tai otsikkovalikoita, mikä tekee kävijöistä vähemmän todennäköistä käydä toisella sivulla.

Johtopäätös

Ymmärtämällä Ezoic EPMV -kaaviosi paremmin, se auttaa sinua verkkosivuston kustantajana optimoimaan tulomainoksesi.

Usein Kysyttyjä Kysymyksiä

Mitä hyötyä on Ezoic EPMV -metrisen käytön käytöstä?
Sivustojen omistajien tärkein etu on kyky optimoida sivustosi tuottaaksesi lisää mainontatuloja ja houkutella hyvää yleisöä liikenteelle.
Kuinka vakaa EPMV on kävijämittari?
EPMV -metrinen kävijää kohti ei ole vakaa ja voi muuttua ja vaihdella. Niiden maantieteellisen sijainnin lisäksi lukuisat tekijät voivat vaikuttaa EPMV: hen ja ne on analysoitava.
Mikä on EPMV?
EPMV tarkoittaa voittoa tuhansia kävijöitä kohti. Yksinkertaisesti sanottuna, EPMV näyttää kuinka paljon mainostuloja ansaitset tuhansia kävijöitä koko sivustollesi. Tämä ei ole tietyn sivun tai mainosyksikön mittaus.
Mitä kustantajat voivat oppia Ezoic EPMV -kaaviosta, ja miten sitä voidaan käyttää sivuston tulojen optimointiin?
Ezoic EPMV -kaavio tarjoaa käsityksen siitä, kuinka erilaiset tekijät (kuten sisältömuutokset, liikenteen lähteet, sivusuunnittelu) vaikutustulot. Kustantajat voivat käyttää tätä kaaviota kuvioiden tunnistamiseen, erilaisten strategioiden testaamiseen ja tietoon perustuviin päätöksiin sisällön ja mainoksien optimoimiseksi enimmäistulojen saavuttamiseksi.




Kommentit (0)

Jätä kommentti