* Ezoic* EPMV -grafiek - Leer hoe u de inkomsten van uw site kunt optimaliseren

* Ezoic* EPMV -grafiek - Leer hoe u de inkomsten van uw site kunt optimaliseren

Als een online uitgever die heeft aangemeld met *Ezoic * om geld te verdienen met uw website, vraagt ​​u zich waarschijnlijk af over de prestaties van uw site. Gebaseerd op de Ezoic EPMV -grafiek voor uw website, vraagt ​​u zich af hoe u uw advertentie -inkomsten verder kunt optimaliseren. Welnu, dit artikel zal u helpen om verder uit te leggen over de Ezoic EPMV -grafiek en hoe u uw site verder kunt optimaliseren voor maximale advertentie -inkomsten.

Wat is EPMV

EPMV staat voor inkomsten per duizend bezoekers. Simpel gezegd, EPMV laat zien hoeveel advertentie -inkomsten u verdient per duizend bezoekers op uw hele website. Het is geen meting van een bepaalde pagina of advertentie -eenheid.

Waarom CPC- en CPM -tarieven niet voldoende zijn voor uitgevers

Als uitgever had je waarschijnlijk gehoord van CPC en CPM, die advertentie -prijseenheden zijn, dat adverteerders het advertentienetwerk betalen, en op hun beurt betalen ze u. CPC staat voor kosten per klik en CPM staat voor kosten per duizend indrukken voor advertenties op uw website. Als uitgever is het echter niet voldoende om alleen de tarieven van de advertenties te weten, omdat de statistieken nuttiger zijn voor de adverteerder dan de uitgever.

Op een enkele pagina van uw website heeft u waarschijnlijk meer dan één advertentie weergegeven. Waarschijnlijker zijn het drie of meer advertenties die per pagina worden weergegeven. Dus bijvoorbeeld voor elke duizend bezoekers die die pagina bezoeken, zouden ze drie advertenties hebben bekeken.

Hoe te berekenen Ezoic epmv

Als een enkele advertentie $ 0,05 cpm waard is, zou dit voor 3 advertenties op een pagina $ 0,15 ECPM (effectieve CPM's) bedragen voor de 3 advertenties per pagina per duizend bezoekers.

Zou het dan genoeg zijn om voor 10.000 bezoekers te zeggen, de inkomsten voor de uitgever zouden dan 10.000 x $ 0,15 = $ 1.500 zijn?

Dat is niet het volledige beeld voor de uitgever om zijn website -inkomsten te berekenen. Dit komt omdat bezoekers meer dan een enkele pagina kunnen bekijken. Sommige bezoekers kunnen in één sessie 2 of 3 pagina's bezoeken.

Dus als 50% van de 10.000 bezoekers 3 pagina's per sessie bezoeken, zouden de inkomsten 5.000 bezoekers x 3 pagina's x $ 0,15 = $ 2.250 zijn

Voeg dat toe aan de resterende 50% van de bezoekers die slechts één pagina per sessie zouden bezoeken, wat 5.000 bezoekers x 1 pagina x $ 0,15 = $ 750 zouden zijn.

Dus de totale advertentie -inkomsten zouden $ 2,250+$ 750 = $ 3.000 totale advertentie -inkomsten zijn. De totale advertentie -omzet van $ 3.000 wordt nu gedeeld door 1.000 bezoekers, waardoor de EPMV $ 3 is voor duizend bezoeken. Dit betekent dat u $ 3 per duizend bezoekers verdient.

Vergelijk dat het gebruik van alleen ECPM, dat slechts $ 0,15 ECPM zou zijn.

Daarom betekent met behulp van de EPMV -methode betekent dat de AD -inkomsten beter worden weerspiegeld dan alleen het gebruik van de CPM -methode.

Voordelen van EPMV

De voordelen zijn een betere gebruikerservaring en hogere paginaweergaven in het algemeen. Laat me het verder uitleggen.

Als uitgever, als u alleen de metrische ECPM had gebruikt, wilt u uw ECPM -snelheid verhogen. Hoe kan je dat doen? Door meer advertenties per pagina te plaatsen. Het is bekend dat advertenties op een website de gebruikerservaring kunnen beïnvloeden. Simpel gezegd, het zou hun plezier verminderen om uw website te bezoeken. Vaker zullen ze uw website verlaten net na het bezoeken van een enkele pagina.

Als u daarentegen uw beslissing op EPMV baseert, wilt u dat uw bezoekers zoveel pagina's per sessie bezoeken. Om dit te doen, zou u de gebruikerservaring willen verbeteren, wat onder andere betekent dat u niet te veel advertenties per pagina wilt hebben. In plaats daarvan zou u uw bezoekers aanmoedigen om op de interne links van uw pagina te klikken.

Wanneer bezoekers vele pagina's per sessie bezoeken, zou dit uw bouncepercentage verlagen dat wordt berekend in Google Analytics. Een lager bouncepercentage (67%of minder) is goed voor SEO omdat het een goede indicator is voor Google om uw pagina hoger te rangschikken, omdat Google de gebruikerservaring als een van de componenten van hun pagina -ranglijsten heeft vermeld.

Dus nu begrijp je EPMV en waarom het ertoe doet, laten we verder gaan met het onderwerp Ezoic EPMV -grafiek.

Wat is Ezoic EPMV -grafiek

* Ezoic* is zeer transparant in zijn prijzen voor uitgevers met zijn* Ezoic* EPMV -grafiek. Zelfs Google AdSense heeft niet dezelfde transparantie. * Ezoic* publiceert de online advertentie -inkomstenindex, die een historische grafiek van dagelijkse advertentietarieven toont, daterend uit 2017. De Amerikaanse grafiek is overal beschikbaar voor alle bezoekers, terwijl u zich moet aanmelden als een* ezoic* gebruiker om te bekijken Grafieken voor andere landen.

De *Ezoic *EPMV -grafiek is gebouwd en eigendom van *Ezoic *, omdat *Ezoic *een technologieplatform is dat Google Certified Publishing Partner is. Het doel van de grafiek is om online uitgevers in staat te stellen hun websites te optimaliseren om extra advertentie -inkomsten te verdienen. Ezoic heeft momenteel alleen de volgende landen in hun index: de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en India.

EPMV per locatie

Niet alle websitebezoekers zijn gelijk. De landlocatie van uw website -publiek is belangrijk. Bezoekers uit Tier-1-landen hebben vaak een hogere EPMC en ECPM die te zien zijn aan de Ezoic EPMV-grafiek. Dit komt omdat hoe meer de adverteerders betalen, hoe meer de uitgevers advertentie -inkomsten ontvangen. Adverteerders in landen met een hoger inkomen betalen meer dan in landen met een lager inkomen, en de adverteerders in landen met een hoger inkomen zouden voornamelijk in hun eigen land willen adverteren. Dus bezoekers uit de respectieve landen met een hoog inkomen zullen hun advertenties zien, die relevanter zijn voor zowel de bezoekers als de adverteerders.

Zelfs binnen die Tier-1-landen hebben sommige landen hogere tarieven. Doorgaans heeft de VS hogere advertentietarieven dan het VK en andere Europese landen. Dus weten waar uw bezoekers vandaan komen, is belangrijke informatie om uw EPMV te bepalen.

Dat gezegd hebbende, het lijkt er echter op dat de Amerikaanse online advertentietarieven in 2020 zijn gedaald tijdens Covid in vergelijking met het voorgaande jaar 2019. Dit betekent ook dat de advertentiecijfers van bepaalde Europese landen hoger zijn dan de VS tijdens Covid.

* Ezoic* heeft uitgelegd dat dit te wijten is aan de daling van het live sportevenement tijdens Covid, hoewel e -commerce in dezelfde periode snel is gestegen. Er kan worden geconcludeerd dat adverteerders van live sportevenementen hoge advertentietarieven betalen.

EPMV per bezoeker

EPMV per bezoeker kan ook veranderen en fluctueren. Afgezien van hun geografische locatie, zoals reeds besproken in de bovenstaande sectie, kunnen talloze factoren van invloed zijn op uw EPMV. Deze kunnen verder worden verdeeld in twee hoofdcategorieën:

Factoren buiten de controle van de uitgever

Factoren binnen de controle van de uitgever

Factoren buiten de controle van de uitgever

1) Het seizoen of de maand heeft invloed op uw Ezoic EPMV -grafiek

De advertentie -industrie heeft in het algemeen het hoogste budget in het laatste kwartaal van het jaar, van oktober tot december, en het laagste budget in het eerste kwartaal van het jaar, van januari tot maart. De online advertentie -industrie is niet anders en volgt hetzelfde advertentie -bestedingspatroon. Dit komt door de hogere consumentenuitgaven voor het laatste kwartaal van het jaar, zoals Black Friday in november en kerstinkopen in december.

Dus om te bepalen of uw EPMV is afgenomen of toegenomen, in plaats van het alleen te vergelijken met de vorige maand, zou u deze moeten vergelijken met dezelfde maand van het voorgaande jaar.

2) het apparaattype van de bezoeker impacting your Ezoic EPMV Chart

iPhone staat bekend om zijn prioriteit over gegevensprivacy. Het is dus mogelijk dat gebruikers die uw website op iPhone bezoeken, ervoor zorgen dat u een lager EPMV heeft, omdat het onwaarschijnlijk is dat ze gepersonaliseerde advertenties zullen zien. Gepersonaliseerde advertenties voor elke bezoeker verhogen de inkomsten voor de uitgever, aangezien de bezoeker eerder geïnteresseerd is en op de weergegeven advertentie klikt.

3) De Ezoic EPMV -grafiek wordt beïnvloed door de verkeersbron van bezoekers

Of uw bezoekers u hebben gevonden via Google, of andere zoekmachines, of van sociale media, zoals Facebook, Twitter of anderen, kunnen uw EPMV beïnvloeden. De bouncepercentages van sociale media -verkeer zijn hoger dan die van zoekmachines.

Dit verschil gaat terug op de bedoeling van de gebruikers. Meestal hebben bezoekers van zoekmachines, zoals Google of Bing, uw website gevonden om een ​​probleem op te lossen of om de informatie te vinden die ze nodig hebben. Daarom blijven ze langer en kunnen ze hogere paginaweergaven per sessie hebben. Bezoekers van sociale media moeten daarentegen worden vermaakt of hebben geen specifieke behoefte aan hun bezoek, en hun gebruikerservaring op sociale media wordt onderbroken met een bezoek aan uw site. Dus de bezoeker zal uw website dus eerder verlaten.

4) De browser die door bezoekers wordt gebruikt

Het type browser heeft ook invloed op uw EPMV. Safari -browser, op het iOS -platform, vermindert de impact van advertenties, omdat safari -gebruikers hun instellingen kunnen wijzigen om pop -upadvertenties te blokkeren. Een andere minder populaire browser, Opera, blokkeert automatisch advertenties.

5) de bedoeling van de bezoeker

Wat is het doel van de bezoeker? Is het om een ​​probleem op te lossen of informatie te vinden. Afhankelijk van de inhoud waarop ze landen, heeft dit invloed op uw EPMV.

6) Of het een terugkerende of nieuwe bezoeker is

Een terugkerende bezoeker is eerder geneigd om op een extra pagina te klikken en heeft hogere paginaweergaven per sessie in vergelijking met een nieuwe bezoeker.

7) De bezoekersverbinding (Wi-Fi versus mobiele gegevens)

De bezoeker op WiFi -verbinding blijft het meest waarschijnlijk langer, of heeft hogere paginaweergaven dan die over mobiele gegevens.

8) Het tijdstip van de dag van het bezoek (tijdens kantooruren of later op de avond)

Afhankelijk van uw website -niche, heeft het tijdstip van de dag dat een bezoeker op uw website arriveert, ook van invloed op uw EPMV.

Factoren binnen de controle van de uitgever

9) Het type inhoud en inhoudsniche (nieuws versus how-to info-artikelen)

* Ezoic* heeft ontdekt dat bepaalde soorten inhoud beter presteren in termen van EPMV. Informatieve inhoud (how-to-artikelen) presteert beter dan nieuwsinhoud.

Gebaseerd op *Ezoic *s case study van twee vergelijkbare, groeiende websites in dezelfde niche, die vergelijkbare domeinautoriteit en webverkeer hebben, presteert de ene website veel beter dan de andere website, op basis van hun EPMV. Hoewel hun bezoekersverkeer vergelijkbaar is, presteert de ene website op een veel hogere EPMV dan de andere. Dus wat is de reden hiervoor?

* Ezoic* ontdekte dat voor de website met de hoger presterende EPMV, hun verkeer voornamelijk naar de informatieve onderwerpen van how-to gaat, terwijl de andere website voornamelijk verkeer heeft dat naar de nieuwssectie gaat.

Om de EPMV van de tweede website te verbeteren, suggereert Ezoic dat de tweede website meer informatieve inhoud toevoegt om meer verkeer naar hun informatieve sectie te krijgen.

10) AD -plaatsing, advertentie -formaten. AD -dichtheid en advertentiegrootte

AD-plaatsing is waar u de advertenties plaatst: bij de koptekst, onder de titel, op-pagina, zijbalk of boven de voettekst. De belangrijkste gebieden zijn de bovenstaande koptekst en onder de titel die bekend staan ​​als een boven-de-voudige sectie. Dit komt omdat niet alle bezoekers zullen lezen of naar de onderkant van de pagina bladeren en alle advertenties bekijken.

De advertentie -formaten hebben ook invloed op uw Ezoic EPMV -grafiek: display -advertenties, native advertenties, plakkerige zijbalkadvertenties, ankeradvertenties, inline -advertenties en vignetadvertenties. De uitgever wordt het best geadviseerd om de verschillende advertentie -indelingen en advertentieplaatsingen te testen om de meest optimale resultaten te vinden.

AD -dichtheid verwijst naar hoeveel advertenties per pagina. Net zoals we eerder hebben uitgelegd, zullen te veel advertenties per pagina de gebruikerservaring verminderen en ervoor zorgen dat de gebruiker vroegtijdig stuitert (verlaat de website). Dit is een andere instelling die de uitgever moet testen.

AD -grootte verwijst naar de grootte van de advertenties. Hoewel de meeste advertenties op mobiel reageren, hebben de advertenties ook invloed op uw Ezoic EPMV -grafiek.

11) Uw bezoekersbetrokkenheid

De bezoekersbetrokkenheid metriek wordt meestal weergegeven op basis van paginaweergaven per sessie en tijd besteed aan de website per sessie. Het is eenvoudig om te zeggen dat als bezoekers slechts enkele seconden op uw site blijven voordat u vertrekt, de website een lage betrokkenheid heeft. Een langere tijd per sessie betekent dat ze meer advertenties op uw website zullen zien.

Als uitgever heeft u geen directe controle over uw bezoekersbetrokkenheid. Door het Ezoic Data Analytics -platform te gebruiken, kunt u echter bepalen welke inhoudspagina's een hogere bezoekersbetrokkenheid hebben. Door te analyseren welke factoren bijdragen aan de specifieke pagina's met een hogere betrokkenheid, kunt u vervolgens het proces dupliceren om een ​​andere zeer boeiende inhoudspagina te maken.

Zijn uw navigatielinks duidelijk? Kunnen bezoekers zoeken naar extra artikelen om te lezen op basis van uw kopmenu? Zijn er blauwe links die bezoekers kunnen zien? Hoewel dit misschien gezond verstand lijkt, gebruiken sommige websites thema's die geen blauwe links of headermenu's hebben, waardoor bezoekers minder waarschijnlijk zijn om een ​​andere pagina te bezoeken.

Conclusie

Inzicht in uw Ezoic EPMV -grafiek beter, het zal u helpen als website -uitgever om uw inkomstenadvertenties te optimaliseren.

Veelgestelde Vragen

Wat zijn de voordelen van het gebruik van de Ezoic EPMV -metriek?
Het belangrijkste voordeel voor site -eigenaren is de mogelijkheid om uw site te optimaliseren om extra advertentie -inkomsten te genereren en een goed publiek voor verkeer aan te trekken.
Hoe stabiel is de EPMV per bezoekersstatistiek?
De EPMV -metriek per bezoeker is niet stabiel en kan veranderen en fluctueren. Naast hun geografische locatie kunnen talloze factoren uw EPMV beïnvloeden en moeten ze worden geanalyseerd.
Wat is EPMV?
EPMV staat voor winst per duizend bezoekers. Simpel gezegd, EPMV laat zien hoeveel advertentie -inkomsten u verdient per duizend bezoekers aan uw hele site. Dit is geen meting van een specifieke pagina of advertentie -eenheid.
Wat kunnen uitgevers leren van een Ezoic EPMV -grafiek, en hoe kan deze worden gebruikt om de inkomsten van een site te optimaliseren?
Een Ezoic EPMV -grafiek biedt inzicht in hoe verschillende factoren (zoals inhoudsveranderingen, verkeersbronnen, pagina -ontwerp) impact inkomen. Uitgevers kunnen deze grafiek gebruiken om patronen te identificeren, verschillende strategieën te testen en geïnformeerde beslissingen te nemen om inhoud en advertenties te optimaliseren voor maximale omzet.




Comments (0)

laat een reactie achter