* Ezoic* EPMV -diagram - Lær hvordan du optimerer dit websteds indtægt

* Ezoic* EPMV -diagram - Lær hvordan du optimerer dit websteds indtægt

Som en online udgiver, der har tilmeldt *ezoic * for at tjene penge på dit websted, undrer du dig sandsynligvis på dit websteds præstation. Baseret på Ezoic EPMV -diagrammet til dit websted, spekulerer du på, hvordan du kan optimere dine annonceindtægter yderligere. Nå, denne artikel hjælper dig med at forklare yderligere om Ezoic EPMV -diagrammet, og hvordan du yderligere kan optimere dit websted for maksimal annonceindtægter.

Hvad er EPMV

EPMV står for indtjeningen pr. Tusinde besøgende. For at sige det enkelt viser EPMV, hvor meget annonceindtægter du tjener pr. Tusinde besøgende på hele dit websted. Det er ikke en måling af en bestemt side eller en annonceenhed.

Hvorfor CPC- og CPM -satser ikke er nok for udgivere

Som udgiver har du sandsynligvis hørt om CPC og CPM, som er reklamepriser, at annoncører betaler annoncenetværket, og til gengæld betaler de dig. CPC står for omkostninger pr. Klik, og CPM står for omkostninger pr. Tusinde indtryk for annoncer vist på dit websted. Men som udgiver er det ikke nok at kende annoncerne for annoncerne, da målingerne er mere nyttige for annoncøren end udgiveren.

På en enkelt side på dit websted har du sandsynligvis vist mere end en annonce. Mere sandsynligt er det tre eller flere annoncer, der er vist pr. Side. Så for eksempel ville de for hver tusind besøgende, der besøger den side, have set tre annoncer.

Sådan beregnes Ezoic EPMV

Hvis en enkelt annonce er værd $ 0,05 CPM, for 3 annoncer på en side, ville dette udgøre $ 0,15 ECPM (effektiv CPMS) for de 3 annoncer, der er vist pr. Side pr. Tusinde besøgende.

Ville det være nok til at sige for 10.000 besøgende, indtægterne for udgiveren ville derefter være 10.000 x $ 0,15 = $ 1.500?

Det er ikke det komplette billede for udgiveren at beregne deres webstedindtægter. Dette skyldes, at besøgende kan se mere end en enkelt side. Nogle besøgende kan besøge 2 eller 3 sider i en enkelt session.

Så hvis 50% af 10.000 besøgende besøger 3 sider pr. Session, ville indtjeningen være 5.000 besøgende x 3 sider x $ 0,15 = $ 2.250

Føj det til de resterende 50% af de besøgende, der kun ville besøge en enkelt side pr. Session, hvilket ville være 5.000 besøgende x 1 side x $ 0,15 = $ 750.

Så den samlede annonceindtægt ville være $ 2.250+$ 750 = $ 3.000 samlede annonceindtægter. Den samlede annonceindtægt på $ 3.000 er nu divideret med 1.000 besøgende, hvilket får EPMV til at være $ 3 til tusind besøg. Dette betyder effektivt, at du tjener $ 3 pr. Tusinde besøgende.

Kontrast det til at bruge Just ECPM, som kun ville være $ 0,15 ECPM.

Derfor betyder ved hjælp af EPMV -metoden , at AD -indtægterne er bedre reflekteret end bare at bruge CPM -metoden.

Fordele ved EPMV

Fordelene er bedre brugeroplevelse og højere sidevisninger generelt. Lad mig forklare yderligere.

Som udgiver, hvis du kun havde brugt den metriske ECPM, ville du ønske at øge din ECPM -sats . Hvordan kan du gøre det? Ved at sætte flere annoncer pr. Side. Det er velkendt, at annoncer på et websted kan påvirke brugeroplevelsen. Kort sagt, det ville reducere deres glæde af at besøge dit websted. Oftere forlader de dit websted lige efter at have besøgt en enkelt side.

I modsætning hertil, hvis du baserer din beslutning på EPMV, vil du have, at dine besøgende skal besøge så mange sider pr. Session. For at gøre dette vil du forbedre brugeroplevelsen, hvilket blandt andet betyder, at du ikke ønsker at have for mange annoncer pr. Side. I stedet vil du opfordre dine besøgende til at klikke på de interne links på din side.

Når besøgende besøger mange sider pr. Session, ville det reducere din afvisningsprocent, der beregnes i Google Analytics. En lavere afvisningshastighed (67%eller mindre) er god for SEO , da det er en god indikator for Google at rangere din side højere, da Google har anført brugeroplevelsen som en af ​​komponenterne i deres sider placering.

Så nu forstår du EPMV, og hvorfor det betyder noget, lad os gå videre til emnet Ezoic EPMV -diagram.

Hvad er Ezoic EPMV -diagram

* Ezoic* er meget gennemsigtig i sin prisfastsættelse til udgivere med sin* Ezoic* EPMV -diagram. Selv Google AdSense har ikke den samme gennemsigtighed. * Ezoic* udgiver online annonceindtægterne, der viser en historisk graf over daglige annoncepriser, der går tilbage til 2017. Det amerikanske diagram er bredt tilgængeligt for alle besøgende, mens du er nødt til at tilmelde dig at være en* ezoic* -bruger for at se Diagrammer for andre lande.

*Ezoic *EPMV -diagrammet er bygget og ejet af *ezoic *, som *ezoic *er en teknologiplatform, der er Google -certificeret forlagspartner. Formålet med diagrammet er at gøre det muligt for onlineudgivere at optimere deres websteder for at tjene yderligere reklameindtægter. Imidlertid har Ezoic i øjeblikket kun følgende lande i deres indeks: De Forenede Stater, Storbritannien, Frankrig, Tyskland og Indien.

EPMV pr. Placering

Ikke alle besøgende på webstedet er ens. Dit webstedets publikums landsted betyder noget. Besøgende fra Tier-1-lande har ofte højere EPMC og ECPM, som kan ses fra Ezoic EPMV-diagrammet. Dette skyldes, at jo mere annoncørerne betaler, jo mere modtager udgiverne annonceindtægter. Annoncører i lande med højere indkomst betaler mere end i lande med lavere indkomst, og annoncørerne i lande med højere indkomst ønsker hovedsageligt at annoncere til deres egne lande. Så besøgende fra de respektive lande med høj indkomst vil se deres annoncer, som er mere relevante for både besøgende og annoncører.

Selv inden for disse Tier-1-lande har nogle lande højere satser. Typisk har USA højere reklamepriser end Storbritannien og andre europæiske lande. Så at vide, hvor dine besøgende kommer fra, er vigtige oplysninger for at bestemme din EPMV.

Når det er sagt, ser det imidlertid ud til, at de amerikanske online -annonceringssatser er faldet i 2020 under Covid sammenlignet med det foregående år 2019. Dette betyder også, at visse europæiske landenes reklamepriser er højere end USA under Covid.

* Ezoic* har forklaret, at dette skyldes faldet i live sportsbegivenheden under Covid, selvom e -handel hurtigt er steget i samme periode. Det kan konkluderes, at annoncører af live sportsbegivenheder betaler høje reklamepriser.

EPMV pr. Besøgende

EPMV pr. Besøg kan også ændre og svinge. Ved at afsætte deres geografiske placering, som allerede omtalt i ovenstående afsnit, kan adskillige faktorer påvirke din EPMV. Disse kan opdeles yderligere i to hovedkategorier:

Faktorer uden for udgiverens kontrol

Faktorer inden for udgiverens kontrol

Faktorer uden for udgiverens kontrol

1) Sæsonen eller måneden påvirker din Ezoic EPMV -diagram

Annonceringsbranchen har generelt det højeste budget i løbet af årets sidste kvartal fra oktober til december og det laveste budget i løbet af årets første kvartal fra januar til marts. Online -reklamebranchen er ikke anderledes og følger det samme annoncemønster. Dette skyldes de højere forbrugerudgifter til det sidste kvartal af året, såsom Black Friday i november og juleshopping i løbet af december.

Så for at afgøre, om din EPMV er faldet eller steget, i stedet for bare at sammenligne den med den foregående måned, skulle du sammenligne den med den samme måned året før.

2) Besøgende enhedstype impacting your Ezoic EPMV Chart

iPhone er kendt for sin prioritet på databeskyttelse. Så det er muligt, at brugere, der besøger dit websted på iPhone, får dig til at have lavere EPMV, da de usandsynligt vil se personaliserede annoncer. Personlige annoncer for hver besøgende øger indtægterne for udgiveren, da besøgende er mere tilbøjelige til at være interesseret i og klikke på den viste annonce.

3) Ezoic EPMV -diagrammet påvirkes af trafikkilden til besøgende

Uanset om dine besøgende fandt dig via Google eller andre søgemaskiner eller fra sociale medier, såsom Facebook, Twitter eller andre, kan påvirke din EPMV. Bounce -satserne fra trafik på sociale medier er højere end fra søgemaskiner.

Denne forskel går tilbage til brugernes intention. Besøgende fra søgemaskiner, såsom Google eller Bing, fandt typisk dit websted til at løse et problem eller for at finde de oplysninger, de har brug for. Derfor forbliver de længere og kan have højere sidevisninger pr. Session. I modsætning hertil er besøgende fra sociale medier der for at blive underholdt eller ikke har noget særligt behov for deres besøg, og deres brugeroplevelse på sociale medier afbrydes med et besøg på dit websted. Således vil besøgende også forlade dit websted tidligere.

4) Den browser, der blev brugt af besøgende

Den type browser har også indflydelse på din EPMV. Safari -browser på iOS -platformen reducerer virkningen af ​​annoncer, da Safari -brugere kan ændre deres indstillinger for at blokere popup -annoncer. En anden mindre populær browser, opera, blokerer automatisk annoncer.

5) Besøgers hensigt

Hvad er formålet med besøgende? Er det at løse et problem, eller finde ud af oplysninger. Afhængigt af det indhold, de lander på, vil dette påvirke din EPMV.

6) Uanset om det er en tilbagevendende eller ny besøgende

En tilbagevendende besøgende er mere tilbøjelig til at klikke på en ekstra side og har højere sidevisninger pr. Session sammenlignet med en ny besøgende.

7) Besøgsforbindelsen (Wi-Fi vs Mobile Data)

Besøgende på WiFi -forbindelse er mest sandsynligt, at der forbliver længere eller har højere sidevisninger end dem på mobildata.

8) tidspunktet på dagen for besøget (i løbet af kontortiden eller senere på aftenen)

Afhængig af din websteds niche, vil tidspunktet på dagen en besøgende ankommer til dit websted også påvirke din EPMV.

Faktorer inden for udgiverens kontrol

9) Typen af ​​indhold og indholdsniche (Nyheder vs. hvordan-til-info-artikler)

* Ezoic* har fundet, at visse typer indhold fungerer bedre med hensyn til EPMV. Informationsindhold (hvordan-til-artikler) klarer sig bedre end nyhedsindhold.

Baseret på *Ezoic *'s casestudie af to lignende, voksende websteder i den samme niche, der har lignende domænemyndighed og webtrafik, klarer det ene websted meget bedre end det andet websted, baseret på deres EPMV. Selvom deres besøgende trafik er ens, optræder det ene websted på en meget højere EPMV end det andet. Så hvad er grunden til dette?

* Ezoic* opdagede, at deres trafik til hjemmesiden med den højere udførte EPMV går hovedsageligt til de informationsemner om vejledning, mens det andet websted hovedsageligt har trafik, der går til nyhedsafsnittet.

For at forbedre EPMV på det andet websted antyder Ezoic, at det andet websted tilføjer mere informationsindhold for at få mere trafik til deres informationsafdeling.

10) AD -placering, AD -formater. annoncetæthed og annoncestørrelse

Annonceplacering er det sted, hvor du placerer annoncerne: ved overskriften, under titlen, på side, sidebjælke eller over sidefoden. De primære områder er ovennævnte header, og under titlen, der er kendt som en over-the-fold-sektion. Dette skyldes, at ikke alle besøgende læser eller ruller til bunden af ​​siden og ser på alle annoncer.

AD -formaterne påvirker også dine Ezoic EPMV -diagram: Displayannoncer, native annoncer, klæbrige sidebjælkeannoncer, ankerannoncer, inline -annoncer og vignette -annoncer. Udgiveren rådes bedst til at teste de forskellige annonceformater og annonceplaceringer for at finde de mest optimale resultater.

AD -densitet henviser til, hvor mange annoncer pr. Side. Ligesom vi forklarede tidligere, vil for mange annoncer pr. Side reducere brugeroplevelsen og få brugeren til at afvise (forlade hjemmesiden) tidligt. Dette er en anden indstilling, som udgiveren skal teste.

AD -størrelse henviser til størrelsen på annoncerne. Mens de fleste annoncer er lydhøre på mobil, påvirker annoncerne også dit Ezoic EPMV -diagram.

11) Dit besøgende engagement

Metrisk med besøgende engagement vises typisk baseret på sidevisninger pr. Session og tid brugt på webstedet pr. Session. Det er nemt at sige, at hvis besøgende kun bliver på dit websted i et par sekunder, før de rejser, så har webstedet lavt engagement. En længere tid pr. Session betyder, at de vil se flere annoncer på dit websted.

Som udgiver har du ikke direkte kontrol over dit besøgende engagement. Ved at bruge Ezoic Data Analytics -platformen kan du dog bestemme, hvilke indholdssider der har højere besøgende. Ved at analysere, hvilke faktorer der bidrager til de specifikke sider, der har højere engagement, kan du derefter duplikere processen for at oprette en anden meget engagerende indholdsside.

Er dine navigationslink klare? Kan besøgende kigge efter yderligere artikler at læse baseret på din header -menu? Er der blå links, som besøgende kan se? Selvom dette kan virke sund fornuft, bruger nogle websteder temaer, der ikke har blå links eller overskriftsmenuer, hvilket gør det mindre sandsynligt for besøgende at besøge en anden side.

Konklusion

At forstå din Ezoic EPMV -diagram bedre Det vil hjælpe dig som et webstedudgiver med at optimere dine indtægtsannoncer.

Ofte Stillede Spørgsmål

Hvad er fordelene ved at bruge Ezoic EPMV -metrisk?
Den største fordel for webstedsejere er evnen til at optimere dit websted til at generere yderligere annonceringsindtægter og tiltrække et godt publikum til trafik.
Hvor stabil er EPMV pr. Besøgsmetrisk?
EPMV -metrisk pr. Besøgende er ikke stabil og kan ændre sig og svinge. Ud over deres geografiske placering kan adskillige faktorer påvirke din EPMV og skal analyseres.
Hvad er EPMV?
EPMV står for overskud pr. Tusinde besøgende. Kort sagt, EPMV viser, hvor meget annonceindtægter du tjener pr. Tusinde besøgende på hele dit websted. Dette er ikke en måling af en bestemt side eller en annonceenhed.
Hvad kan udgivere lære af et Ezoic EPMV -diagram, og hvordan kan det bruges til at optimere et websteds indtægter?
Et Ezoic EPMV -diagram giver indsigt i, hvordan forskellige faktorer (som indholdsændringer, trafikkilder, sidedesign) påvirker indtjeningen. Udgivere kan bruge dette diagram til at identificere mønstre, teste forskellige strategier og tage informerede beslutninger for at optimere indhold og annoncer for maksimal indtægt.




Kommentarer (0)

Efterlad en kommentar