* Ezoic* EPMV -diagram - Lær hvordan du optimaliserer inntektene til nettstedets nettsted

* Ezoic* EPMV -diagram - Lær hvordan du optimaliserer inntektene til nettstedets nettsted


Som en online utgiver som har meldte seg på *Ezoic * for å tjene penger på nettstedet ditt, lurer du sannsynligvis på ytelsen til nettstedet ditt. Basert på Ezoic EPMV -diagrammet for nettstedet ditt, lurer du på hvordan du kan optimalisere annonseinntektene dine videre. Vel, denne artikkelen vil hjelpe deg å forklare videre om Ezoic EPMV -diagrammet og hvordan du kan optimalisere nettstedet ditt ytterligere for maksimale annonseinntekter.

Hva er EPMV

EPMV står for inntjening per tusen besøkende. For å si det enkelt, viser EPMV hvor mye annonseinntekter du tjener per tusen besøkende på hele nettstedet ditt. Det er ikke en måling av en bestemt side eller annonseenhet.

Hvorfor CPC- og CPM -hastigheter ikke er nok for utgivere

Som utgiver hadde du sannsynligvis hørt om CPC og CPM, som er annonseringsprisenheter, at annonsører betaler annonsenettverket, og på sin side betaler de deg. CPC står for kostnad per klikk og CPM står for kostnad per tusen inntrykk for annonser vist på nettstedet ditt. Som utgiver er det imidlertid ikke nok å vite at priser på annonsene ikke er nok, ettersom beregningene er mer nyttige for annonsøren enn utgiveren.

På en enkelt side av nettstedet ditt har du sannsynligvis mer enn en annonse vist. Mer sannsynlig er det tre eller flere annonser vist per side. Så for eksempel, for hver tusen besøkende som besøker siden, ville de ha sett tre annonser.

Hvordan beregne Ezoic epmv

Hvis en enkelt annonse er verdt $ 0,05 CPM, for 3 annonser på en side, vil dette utgjøre $ 0,15 ECPM (effektive CPM -er) for de 3 annonsene som er vist per side per tusen besøkende.

Ville det være nok å si for 10.000 besøkende at inntektene for utgiveren da ville være 10.000 x $ 0,15 = $ 1500?

Det er ikke det komplette bildet for utgiveren å beregne inntektene til nettstedet. Dette er fordi besøkende kan se mer enn en enkelt side. Noen besøkende kan besøke 2 eller 3 sider i en enkelt økt.

Så hvis 50% av 10.000 besøkende besøker 3 sider per økt, ville inntektene være 5.000 besøkende x 3 sider x $ 0,15 = $ 2.250

Legg det til de resterende 50% av besøkende som bare ville besøke en enkelt side per økt, som vil være 5000 besøkende x 1 side x $ 0,15 = $ 750.

Så de totale annonseinntektene vil være $ 2,250+$ 750 = $ 3000 totale annonseinntekter. Den totale annonseinntekten på $ 3000 er nå delt av 1000 besøkende, noe som gjør at EPMV er $ 3 for tusen besøk. Dette betyr effektivt at du tjener $ 3 per tusen besøkende.

Kontrast det til å bruke bare ECPM som bare vil være $ 0,15 ECPM.

Derfor betyr ved bruk av EPMV -metoden at annonseinntektene reflekteres bedre enn bare å bruke CPM -metoden.

Fordelene med EPMV

Fordelene er bedre brukeropplevelse og høyere sidevisninger generelt. La meg forklare videre.

Som forlegger, hvis du bare hadde brukt metrisk ECPM, vil du ønske å%øke ECPM -rate %%. Hvordan kan du gjøre det? Ved å legge flere annonser per side. Det er velkjent at annonser på et nettsted kan påvirke brukeropplevelsen. Enkelt sagt, det ville redusere deres glede av å besøke nettstedet ditt. Oftere vil de forlate nettstedet ditt like etter å ha besøkt en enkelt side.

Derimot, hvis du baserer avgjørelsen din på EPMV, vil du at besøkende skal besøke så mange sider per økt. For å gjøre dette, vil du forbedre brukeropplevelsen, noe som blant annet betyr at du ikke ønsker å ha for mange annonser per side. I stedet vil du oppfordre de besøkende til å klikke på de interne koblingene på siden din.

Når besøkende besøker mange sider per økt, vil det redusere avvisningsfrekvensen som er beregnet i Google Analytics. En lavere avvisningsrate (67%eller mindre) er bra for SEO , ettersom det er en god indikator for Google å rangere siden din høyere, ettersom Google har listet brukeropplevelsen som en av komponentene i sidestangene deres.

Så nå forstår du EPMV og hvorfor det betyr noe, la oss gå videre til temaet Ezoic EPMV -diagram.

Hva er Ezoic EPMV -diagram

* Ezoic* er veldig gjennomsiktig i sine priser til utgivere med sitt* ezoic* EPMV -diagram. Selv Google AdSense har ikke samme åpenhet. * EZOIC* publiserer online annonseinntektsindeksen, som viser en historisk graf over daglige annonser, dateres tilbake til 2017. Det amerikanske diagrammet er allment tilgjengelig for alle besøkende, mens du må registrere deg for å være en* ezoic* bruker for å se Diagrammer for andre land.

*Ezoic *EPMV -diagrammet er bygget og eid av *Ezoic *, da *Ezoic *er en teknologiplattform som er Google Certified Publishing Partner. Hensikten med diagrammet er å gjøre det mulig for utgivere på nettet å optimalisere nettstedene sine for å tjene ytterligere annonseringsinntekter. Imidlertid har Ezoic for øyeblikket bare følgende land i sin indeks: USA, Storbritannia, Frankrike, Tyskland og India.

EPMV per sted

Ikke alle besøkende på nettstedet er like. Nettstedets publikums landsted betyr noe. Besøkende fra Tier-1-land har ofte høyere EPMC og ECPM som kan sees fra Ezoic EPMV-diagrammet. Dette er fordi jo mer annonsørene betaler, jo mer får utgiverne annonseinntekter. Annonsører i land med høyere inntekt betaler mer enn i land med lavere inntekter, og annonsørene i land med høyere inntekt ønsker å annonsere hovedsakelig til sine egne land. Så besøkende fra de respektive høyinntektslandene vil se annonsene sine, som er mer relevante for både besøkende og annonsører.

Selv i disse Tier-1-landene har noen land høyere priser. Vanligvis har USA høyere reklamepriser enn Storbritannia og andre europeiske land. Så å vite hvor de besøkende kommer fra er viktig informasjon for å bestemme EPMV -en din.

Når det er sagt at det imidlertid ser ut til at den amerikanske online annonseringssatsen har falt i 2020 i løpet av Covid sammenlignet med året før 2019. Dette betyr også at visse europeiske lands annonseringsgrad er høyere enn USA under Covid.

* Ezoic* har forklart at dette skyldes fallet i live sportsarrangementet under Covid, selv om netthandel raskt har steget i samme periode. Det kan konkluderes med at annonsører av live sportsarrangementer betaler høye annonseringspriser.

EPMV per besøkende

EPMV per besøkende kan også endre og svinge. Når du setter sin geografiske beliggenhet til side, som allerede diskutert i delen ovenfor, kan mange faktorer påvirke EPMV -en din. Disse kan deles videre i to hovedkategorier:

Faktorer utenfor utgiverens kontroll

Faktorer innenfor forlagets kontroll

Faktorer utenfor utgiverens kontroll

1) Sesongen eller måneden som påvirker Ezoic EPMV -diagrammet

Annonsebransjen har generelt det høyeste budsjettet i løpet av det siste kvartalet av året, fra oktober til desember, og det laveste budsjettet i løpet av første kvartal av året, fra januar til mars. Den elektroniske reklamebransjen er ikke annerledes og følger det samme annonseutgiftermønsteret. Dette skyldes de høyere forbrukerutgiftene mot det siste kvartalet av året, for eksempel Black Friday i november og julehandel i løpet av desember.

Så for å avgjøre om EPMV -en din har gått ned eller økt, i stedet for bare å sammenligne den med forrige måned, må du sammenligne den med samme måned året før.

2) Den besøkende enhetstype impacting your Ezoic EPMV Chart

iPhone er kjent for sin prioritering av personvern av data. Så det er mulig at brukere som besøker nettstedet ditt på iPhone, vil føre til at du har lavere EPMV, da de sannsynligvis ikke vil se personlige annonser. Personlige annonser for hver besøkende øker inntektene for utgiveren, ettersom besøkende er mer sannsynlig å være interessert i og klikke på annonsen som vises.

3) Ezoic EPMV -diagrammet påvirkes av besøkende til besøkende

Enten besøkende fant deg via Google, eller andre søkemotorer, eller fra sosiale medier, for eksempel Facebook, Twitter eller andre, kan påvirke EPMV -en din. Avvisningsratene fra trafikk på sosiale medier er høyere enn fra søkemotorer.

Denne forskjellen går tilbake til intensjonen til brukerne. Vanligvis fant besøkende fra søkemotorer, for eksempel Google eller Bing, nettstedet ditt for å løse et problem eller for å finne den informasjonen de trenger. Derfor vil de holde seg lenger og kan ha høyere sidevisninger per økt. Derimot er besøkende fra sosiale medier der for å bli underholdt eller ikke har noe særlig behov for besøket, og deres brukeropplevelse på sosiale medier blir avbrutt med et besøk på nettstedet ditt. Dermed vil den besøkende forlate nettstedet ditt tidligere.

4) Nettleseren som brukes av besøkende

Nettleseren har også innvirkning på EPMV -en din. Safari -nettleseren, på iOS -plattformen, reduserer effekten av annonser, ettersom Safari -brukere kan endre innstillingene sine for å blokkere popup -annonser. En annen mindre populær nettleser, Opera, blokkerer automatisk annonser.

5) Den besøkende intensjonen

Hva er formålet med besøkende? Er det for å løse et problem, eller finne ut informasjon. Avhengig av innholdet de lander av, vil dette påvirke EPMV -en din.

6) Enten det er en tilbakevendende eller ny besøkende

Det er mer sannsynlig at en tilbakevendende besøkende klikker på en ekstra side og har høyere sidevisninger per økt sammenlignet med en ny besøkende.

7) Besøkende tilkobling (Wi-Fi vs mobildata)

Den besøkende på WiFi -tilkobling er mest sannsynlig å holde seg lenger, eller har høyere sidevisninger enn de på mobildata.

8) Tid på dagen for besøket (i kontortiden eller senere på kvelden)

Avhengig av nettstedet ditt nisje, vil tiden på dagen en besøkende ankommer nettstedet ditt også påvirke EPMV -en din.

Faktorer innenfor forlagets kontroll

9) Type innhold og innholdsnisje (Nyheter vs. How-To Info-artikler)

* Ezoic* har funnet ut at visse typer innhold klarer seg bedre når det gjelder EPMV. Informasjonsinnhold (How-to-artikler) utfører bedre enn nyhetsinnhold.

Basert på *Ezoic *sin casestudie av to lignende, voksende nettsteder i samme nisje, som har lignende domenemyndighet og netttrafikk, presterer ett nettsted mye bedre enn det andre nettstedet, basert på deres EPMV. Selv om deres besøkstrafikk er lik, presterer det ene nettstedet på en mye høyere EPMV enn det andre. Så hva er grunnen til dette?

* Ezoic* oppdaget at for nettstedet med den høyere utførende EPMV, går trafikken deres hovedsakelig til informasjonsemnene til How-To, mens det andre nettstedet hovedsakelig har trafikk som går til nyhetsdelen.

For å forbedre EPMV på det andre nettstedet, foreslår Ezoic at det andre nettstedet legger til mer informasjonsinnhold for å få mer trafikk til sin informasjonsseksjon.

10) Annonseplassering, annonseformater. annonsetetthet og annonsestørrelse

Annonseplassering er der du plasserer annonsene: i overskriften, under tittelen, på siden, sidefeltet eller over bunnteksten. De viktigste områdene er ovennevnte overskrift, og under tittelen som er kjent som en over-fold-seksjon. Dette er fordi ikke alle besøkende vil lese eller bla til bunnen av siden og se alle annonsene.

Annonseformatene påvirker også Ezoic EPMV -diagrammet: Display -annonser, innfødte annonser, klissete sidefeltannonser, ankerannonser, inline -annonser og vignettannonser. Forlaget anbefales best å teste de forskjellige annonseformatene og annonseplasseringene for å finne de mest optimale resultatene.

Annonsetetthet refererer til hvor mange annonser per side. Akkurat som vi forklarte tidligere, vil for mange annonser per side redusere brukeropplevelsen og få brukeren til å sprette av (forlate nettstedet) tidlig. Dette er en annen innstilling som forlaget skal teste ut.

Annonsestørrelse refererer til størrelsen på annonsene. Mens de fleste annonser er lydhøre på mobil, påvirker annonsene også Ezoic EPMV -diagrammet.

11) Ditt besøkende engasjement

Besøkende engasjementsmetrikk vises vanligvis basert på sidevisninger per økt, og tidsbruk på nettstedet per økt. Det er enkelt å si at hvis besøkende bare blir på nettstedet ditt i noen sekunder før de drar, så har nettstedet lite engasjement. En lengre tid per økt betyr at de vil se flere annonser på nettstedet ditt.

Som forlegger har du ikke direkte kontroll over ditt besøkende engasjement. Ved å bruke Ezoic Data Analytics -plattformen, kan du imidlertid bestemme hvilke innholdssider som har høyere besøkende engasjement. Ved å analysere hvilke faktorer som bidrar til de spesifikke sidene som har høyere engasjement, kan du deretter duplisere prosessen for å lage en annen veldig engasjerende innholdsside.

Er navigasjonslenkene dine klare? Kan besøkende se etter flere artikler å lese basert på toppmenyen din? Er det blå lenker som besøkende kan se? Selv om dette kan virke sunn fornuft, bruker noen nettsteder temaer som ikke har blå lenker eller headermenyer, noe som gjør det mindre sannsynlig at besøkende besøker en annen side.

Konklusjon

Forstå ditt Ezoic EPMV -diagram bedre, det vil hjelpe deg som nettstedforlag for å optimalisere inntektsannonsene dine.

Ofte Stilte Spørsmål

Hva er fordelene ved å bruke Ezoic EPMV -metrikken?
Den største fordelen for nettstedseiere er muligheten til å optimalisere nettstedet ditt for å generere ytterligere annonseinntekter og tiltrekke et godt publikum for trafikk.
Hvor stabil er EPMV per besøksmetrisk?
EPMV -metrikken per besøkende er ikke stabil og kan endre seg og svinge. I tillegg til deres geografiske beliggenhet, kan mange faktorer påvirke EPMV og må analyseres.
Hva er EPMV?
EPMV står for overskudd per tusen besøkende. Enkelt sagt viser EPMV hvor mye annonseinntekter du tjener per tusen besøkende på hele nettstedet ditt. Dette er ikke en måling av en bestemt side eller annonseenhet.
Hva kan utgivere lære av et Ezoic EPMV -diagram, og hvordan kan det brukes til å optimalisere inntektene til et nettsted?
Et Ezoic EPMV -diagram gir innsikt i hvordan forskjellige faktorer (som innholdsendringer, trafikkilder, sidedesign) påvirker inntjeningen. Utgivere kan bruke dette diagrammet til å identifisere mønstre, teste forskjellige strategier og ta informerte beslutninger for å optimalisere innhold og annonser for maksimale inntekter.




kommentarer (0)

Legg igjen en kommentar